Moto

W turyńskim Lingotto Olivier Franҫois, prezes marki Fiat, zaprezentował Nową 500 3+1 i całą gamę Nowej 500

Po prezentacji, 4 marca 2020, Nowej 500 „la Prima” cabrio, a następnie, 8 czerwca 2020, wersji hatchback, nastał ważny moment dla zakończenia projektu Nowej 500. W galerii sztuki Pinacoteca Agnelli w Lingotto w Turynie, Olivier Franҫois, prezes marki Fiat, przedstawił całą gamę modelu, już gotową do wprowadzenia na rynek, wraz z Nową 500 3+1 „la Prima” Opening Edition oraz trzecim rodzajem „nadwozia” Nowej 500, uzupełniającym wersję cabrio i hatchback.

Zapoczątkowany dwa lata temu projekt „Nowa 500” zaraził swoją pozytywną energią całą markę Fiat, wnosząc ze sobą dynamikę i kreatywność niespotykane od 1957 i 2007 roku. Umożliwiło to projektantom i inżynierom Fiata spojrzenie w przyszłość, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości obecnego sukcesu 500.

Stąd naturalnym było zaprojektowanie samochodu oferującego więcej wersji „nadwozia”, jak cabrio i hatchback, ale to nie wszystko. By towarzyszyć ewolucji oczekiwań klienta Fiata 500, należało pójść dalej, aby odpowiedzieć na zmieniające się wymagania klientów. Młoda dziewczyna czy młody chłopak, którzy po całym dniu pracy wyskakiwali swoją 500 zabawić się „na miasto”, to teraz „pracująca mama lub tata”, którzy rano przed pracą zawożą dzieci do szkoły, a po południu odprowadzają na zajęcia taneczne lub lekcje języka obcego, nie zapominając o własnych planach. Ten klient zatem, to teraz rodzina potrzebująca lepszego dostępu do wnętrza samochodu, który nadal jest nowoczesny tak, jak tylko może być 500. I tu właśnie pojawia się Nowa 500 3+1. Całkiem nowa, w pełni elektryczna i wyposażona w dodatkowe drzwi. Ale to jest wciąż 500.

Projektanci Centrum Stylu pracowali nad inteligentnym rozwiązaniem o identycznych wymiarach, jak w przypadku wersji cabrio i hatchback, ale małymi drzwiami ułatwiającymi dostęp do tylnej kanapy, podobnie jak w pierwszej 500 w 1957 roku, w której drzwi były zamocowane na zawiasach z tyłu. Wynikiem tych prac jest nowe nadwozie, uzupełniające wersje hatchback i cabrio o niezmienionych wymiarach i tym samym stylu.

Trzecie „małe drzwi” otwierają się w przeciwnym kierunku i dzięki braku słupka drzwi, umożliwiają wygodne wejście do samochodu, łatwiejszy załadunek dużych przedmiotów czy szybkie i proste umieszczenie dziecka w foteliku lub na podstawce. Po ich zamknięciu, nie widać żadnej różnicy w stosunku do innych 500: ten sam styl, te same wymiary. To wszystko przy zwiększeniu masy zaledwie o 30 kg, bez uszczerbku dla zachowania samochodu na drodze lub zużycia paliwa.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, warto zauważyć, że „małe trzecie drzwi” można otworzyć tylko wtedy, gdy przednie drzwi są już otwarte, zapobiegając w ten sposób przypadkowemu otwarciu drzwi przez pasażerów na tylnej kanapie.

Dzięki wersji „3+1”, model 500 ma pozostać dla klientów, którzy zmienili swoje zwyczaje i wymagania, ale nie gusty. Dla klientów, którzy nie chcą rezygnować z piękna i uroku, jaki posiada Fiat 500, idealnym wyborem jest Nowa 500 3+1. Dzięki przemyślanemu rozwiązaniu w postaci trzecich drzwi, każdy może zabrać ze sobą wszystkie swoje pasje bez kompromisów w kwestii stylu, korzystając jednocześnie z funkcjonalności, jaką oferuje Nowa 500 3+1.

Materiał filmowy o nowej 500 jest dostępny pod linkiem.

Źródło informacji: FCA Polska

Koronawirus w Krakowie
Tagi
Kraków Portal

Kobieta w Krakowie

Portal dla kobiet w Krakowie - zdrowie, uroda, biznes, dom, rodzina, macierzyństwo, prawo, podróże, psychologia - wydarzenia i konkursy

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *