Uroda

24 dni dla urody – Jak przygotować się do Świąt w nieco ponad 3 tygodnie

Dorośli nie odliczają dni do Bożego Narodzenia pełnym niespodzianek kalendarzem adwentowym. Zwykle czują, że do Świąt już blisko, kiedy wzmagają się pośpiech, stres i rośnie liczba obowiązków. A gdyby tak w tym roku zrobić coś dla siebie i w grudniu zatroszczyć się o zdrowie i urodę? Przedstawiamy pięć obszarów, o które warto zadbać w szczególności.

Waga

Marzeniem wielu osób jest to, by przy świątecznym stole wyglądać szczupło. Nie ma jednak argumentów za tym, by odchudzać się w sposób gwałtowny. Wciąż pojawiają się diety, które pozwalają zrzucić nawet 10 kilo w 14 dni, ale osoby dbające o zdrowie wiedzą, że nie powinno się tak robić. Media piszą o modnej ostatnio diecie norweskiej – cóż z tego, że schudniesz szybko i dużo, jeśli pozbędziesz się głównie mięśni, a nadprogramowe kilogramy wrócą szybko, a nawet z nawiązką. Odchudzaj się powoli i z głową. 3-4 kilogramy miesięcznie to już bardzo dużo, a dbając o dobrze skomponowane posiłki, które nie będą zbyt duże, sprawisz że w Wigilię będziesz miała znacznie bardziej płaski brzuch, niż na początku Adwentu. Jeśli planowałaś ćwiczyć od nowego roku, jednak z jakichś przyczyn to się nie udało, nie poddawaj się. Ostatnie tygodnie przed Świętami pozwolą uratować sytuację. Ćwicz 3-4 razy w tygodniu, stopniowo zwiększając intensywność treningów.

Skóra

Skóra twarzy jest naszą wizytówką i dlatego to jej poświęcamy zwykle najwięcej uwagi. Stawiaj na zabezpieczanie skóry przed temperaturami, nim wyjdziesz rano do pracy i staranny demakijaż, gdy wracasz do domu. W drogeriach znajdziesz wiele maseczek i peelingów, które powinno się stosować kilka razy w tygodniu (zawsze zwracaj uwagę na zalecenia producenta). Możesz też przygotować te produkty samodzielnie w domu – będą wówczas pozbawione zbędnych składników i w pełni naturalne. Zadbaj także o nawilżenie skóry od środka – pij dużo wody, nie pal papierosów, przyjmuj odpowiednio dobrane suplementy, ogranicz alkohol, kawę i mocną herbatę, jedz też jak najmniej cukru (udowodniono, że bardzo źle wpływa on na elastyczność skóry).
Pamiętaj, że Twoja skóra, to nie tylko twarz – nawilżaj i peelinguj dłonie i stopy oraz całe ciało – przez trzy tygodnie stanie się ono gładkie, jak po profesjonalnych zabiegach kosmetycznych!

Włosy i paznokcie

Nie od dziś wiadomo, że pod czapką, w rękawiczkach i ciężkich butach człowiek nie pięknieje. Na jesieni i w zimie spożywamy też mniej owoców i warzyw, a co za tym idzie – mniej witamin. Wszystko to wpływa na kondycję włosów i paznokci. Suplementacja poprawi ich stan już po trzech tygodniach, musisz jednak pamiętać o regularności w przyjmowaniu wybranego preparatu.

Domowym sposobem na wzmocnienie paznokci jest wcieranie w nie oliwy, przeprowadzenie kuracji z żelatyny, czy maska z żółtka, oliwy i cytryny. Ta ostatnia metoda świetnie sprawdza się także w przypadku włosów. W kuracji suchych włosów zastosowanie znajduje miód, zwietrzałe piwo to ratunek dla włosów zmęczonych noszeniem czapki.

Zdrowie

Ruch na świeżym powietrzu, ćwiczenia w domowym zaciszu – tu wybór o to, jak zadbać o zdrowie, należy do Ciebie. Nawet długie spacery wystarczą, byś do Bożego Narodzenia poczuła się lepiej. W sklepach brak już wielu owoców, wciąż masz jednak bogaty wybór cytrusów – jedz pomarańcze, mandarynki, czy coraz popularniejsze pomelo. Pamiętaj też o kiszonkach, które pełnią rolę naturalnego probiotyku. Kaloryczne przekąski, które tak lubimy w długie, chłodne wieczory, zastąp orzechami, suszonymi jabłkami, jogurtem z dobrze skomponowanym musli i warzywami z dipem.

Samopoczucie

Dobre samopoczucie i zdrowie są ze sobą ściśle powiązane – jedno zwykle wynika z drugiego. W przedświątecznej gonitwie zadbaj o siebie. Oczywiście dom sam się nie sprzątnie, zakupy same nie zrobią, a prezenty nie zapakują, ale kiedy tylko możesz, proś o pomoc bliskich. Rób sobie małe przyjemności – długą kąpiel wieczorem, pół godziny z dobrą książką, a nawet przeglądanie kolorowych magazynów w autobusie, gdy jedziesz do pracy, mogą zdziałać cuda. Gotując możesz słuchać audiobooków lub internetowych podcastów na interesujący Cię temat – połączysz wtedy przyjemne z pożytecznym. To także idealny sposób, by umilić sobie czas porządków.

Składniki EstroVita i ich wpływ na wygląd i zdrowie

A gdyby istniał suplement, którego składniki wpływają pozytywnie na wszystkie wymienione przez nas obszary?
Taka jest w pełni roślinna EstroVita, zapewniająca w 5 ml dzienne zapotrzebowanie na kwasy Omega 3-6-9 i wzbogacona o niezbędne witaminy.

Waga: udowodniono, że kwasy Omega 3 wspierają proces termogenezy (produkcji ciepła, kosztem gromadzenia niechcianego tłuszczyku).

Skóra: kwasy Omega 3-6-9 (w dobrej proporcji) wzmacniają barierę skórną, zapobiegając między innymi wysychaniu skóry. Dodatkowo w EstroVita Skin znajdują się witaminy A, D3 i E oraz koenzym Q10.
Włosy i paznokcie: kwasy tłuszczowe dbają nie tylko o naszą skórę, ale też o włosy i paznokcie – wzmacniają je i odżywiają.

Zdrowie: wpływ kwasów Omega 3-6-9 na zdrowie jest nie do przecenienia. Wspierają one układ krwionośny i nerwowy. EstroVita Cardio jest dedykowana osobom, które szczególnie dbają o serce, składniki EstroVita Skin pomogą walczyć z problemami skórnymi. Dodatkowo produkty mają doskonały wpływ na odporność.

Samopoczucie: Wpływ kwasów Omega na lepszy nastrój został potwierdzony naukowo. Gdy brakuje ich w diecie, możemy odczuwać wzmożony lęk, a nawet objawy typowe dla depresji. Trzeba zatem dbać o to, by niensycone kwasy tłuszczowe pojawiały się na naszym talerzu i w suplementacji.

Pokaż więcej

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Close